maanantai 16. heinäkuuta 2012

Kuvienmuokkaus-valistusta By Piimu

Moi!

Ennen kuin lähetään otsikkoon, täytyy sanoa jotain...
En oo ikinä käyttäny Picmonkeyta, enkä sitä ennen Picnickiäkään, joten toi on mulle täysin uusi juttu :D !
Joo-o, ajatella, miten en oo ikinä älynny että kuvista saa kivoja muokkaamalla niitä X) Tosin aina tulen silti pitämään enemmän noista "luonnollisista" kuvista ilman mitään muokkailuja. Tai no, ainakin noissa kuvissa missä on selvästi vihreetä, on mun mielestä kivempi kuin mustavalkonen vihreellä läntillä. Okei, jos muokkaa se kuva ei oo niin tylsä, mut mä suosin ei-muokattuja, koska siinä korostuu sen kuvaajan taito kuvata, koska jos muokkaa niin kyllähän siitä erinäköinen tulee.. Siis sillä tavalla.. Näytänpä nyt esimerkin..


Tässä siis kuva ennen muokkausta. Tässä kuvassa korostuu kuvaajan värisilmä asetella kourallinen keltaista eteen, ja sitten asettaa kuvaan taakse sinne sun tänne mahtavasti hehkuvaa sinistä, jonka huomaa, välittämättä keltaisesta röykkiöstä, joka näkyy ensimmäiseksi silmälle.


Ja tässä sama kuva muokkauksen jälkeen. Tämä on VAIN muokattu kuva. Okei, siinä on kasa kukkia. Mitä muuta? Niitä on korostettu keltaisella. Joopa joo. Ennen taustalla näkyvä sininen on hävinnyt kokonaan kuvioista, ja katsojan silmistä tätä on varsin tylsää katsella. Kukkia, keltaista, kukkia. Eihän tässä ole mitään jännää tai mielenkiintoista. Nuo väritkin tässä kuvassa ovat tylsät. Ja vielä tylsemmäksi tämän kuvan tekee se, että tämä on muokattu. Eli tämä ei ole se alkuperäinen näkemys tai tarkoitus tälle kuvalle. Ylempänä huomaat eron, ylhäällä on kiintoisa, värikäs ja pelkästään luontokukkia-kuva. Ei vähäisintäkään kirkastamista tai himmentämistä. Natural. Ja se on se mitä mä mun kuvissa haluan. Että katselijalla on mielenkiintoista katsoa kuvaa sellaisena kuin luonto sen antaa näyttää.

Noniin, valistus ohi ei enää tarvi hyppiä rivejä ;)
Kuten alussa sanoin niin nää muokkaukset on mulle uus juttu Picmonkeylla. Siispä innostuin muokkaamaan kuvan tai pari ja esittelenkin ne teille: (Huom. Erittäin yksinkertaisia muokkauksia mutta aina sitä ei tarvitse olla "kaikki tehot päällä"..)






No, mikä oli teidän lempparinne? ;)


HOXHOX. Muistakaa edellinen postaus - Mun Valokuvauskilpailu!

(Kuvassa pikkusisko mun pokkarilla)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti